Fasta i 40 dagar

Skrivet den 2013-02-15 @ 19:08:45

Fastan började i onsdags den 13 feb och själv bestämde jag mig, jo men i år då ska jag fasta. Många kanske tror att fasta är när man liksom avstår från mat och sådant, men nej det är mer än så. Då jag själv aldrig skulle kunna fasta från mat då jag är underviktig i förhållande till min längd. Men jag bestämde mig att jag skulle fasta från sömn, under dem dagarna jag är ledig, alltså jag kommer gå upp tidigare än vad jag har gjort och istället lägga mer tid åt gud. Dem dagarna jag inte är ledig har jag bestämt att fasta till att jag ska varje kväll innan jag gå och lägge mig, lägga mer tid åt gud, då jag inte kan göra det på morgonen. Jag kommer också att avstå från att dricka läsk och att lördagsgodis, det äter jag bara på lördagar och inget mer.
 
 
Jag är inne på min tredje fastande dag och tycker att det har gått riktigt bra förstunden, har varit riktigt svårt när godis/läsk suget har kommit, men än så länge har jag klarat mig :) och det ska jag fortsätta med. Imorgon kommer min "sömn fasta" sättas på prov, då det är första ledig dagen under fastan och att jag då kommer att gå upp tidigare än förut. Det kommer nog bli ganska svårt faktiskt då jag har blivit riktigt morgontrött av mig.

Ni som läser detta får ha det riktigt bra och så klart alla andra som inte läser detta få också har det riktigt bra :).
 

"I wanna know the truth
Instead of wondering why
I wanna know the answers
No more lies
I wanna shut the door
And open up my mind"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback